Ressursplanlegging
Det er oversiktlig å se hvor du må ta inn eller kutte ressurser i tide, slik at du kan øke lønnsomheten. Full oversikt over utnyttelsesgraden, både i nåtid og i fremtiden. Merk at ressurser kan være både essensielt utstyr og brukere. Det er oversiktlig å allokere ressurser for prosjekt, basert på kompetanse og gjøre analyser av ressursene.
Prosjektplan
Følg salgsstatus, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kunder. Så fort et tilbud er signert, opprettes prosjekt- og faktureringsplan automatisk.
Timeregistrering
I Severa er det enkelt å føre timer på kunder, prosjekt eller intert – enten på desktop eller i appen. Her kan du også legge inn reiseregninger og utlegg.
Fakturering
Støtte til at fakturagrunnlaget hentes ut automatisk, slik at du kan fakturere med få tastetrykk. Dette inkluderer timepris, fastpris, repterende fakturering, ulike mva-satser og valutaer.
Rapportering og innsikt
Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter. Rapporter og dashboards kan bygges individuelt rundt forskjellige KPIer basert på roller. Disse kan legges til i dashbordet ditt og deles med kolleger. Severa kan kombineres med rapporteringsverktøyet OneStop Reporting.
Følg salgsstatus, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kundene dine. Få ordentlig oversikt over pågående prosjekter og inntekter på alle kunder, samt kommende aktiviteter og potensielle salg. Sett opp integrasjon med Google Drive for enda bedre samhandling. Selgere og prosjektledere har kontroll på hvilke ressurser som har ledig tid i hvilke perioder.
Du kan allokere ressursene dine automatisk eller manuelt. Allokér ressurser på de enkelte fasene med enkel timeallokering så du ikke overskrider timebudsjettet ditt.
Allokér også ressurser basert på kunnskap, og finn enkelt frem til de ressursene du trenger ved å legge inn nøkkelord på de ulike brukerne. Se hva som er fakturert, hva som ligger til fakturering, og ikke minst hva som tilsynelatende skal faktureres, men likevel ikke har blitt det. Lag egne KPIer som du tilgjengeliggjør for alle medarbeiderne, og bli enda mer strategisk med produktivitetsrapporter.
Timefør på kunde, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Legg inn reiseregninger og utlegg. Alle registrerte timer overføres direkte til fakturering og regnskap.
Lag egne KPIer og gjør dem tilgjengelig for alle medarbeiderne. Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter. Opplev fleksibel prissetting, enten det er fast- eller timebasert pris. Velg pris per rolle, fase eller person. Lag egne KPIer og gjør dem tilgjengelig for alle medarbeiderne.
Alle våre skytjenester har en AI-chatbot som er tilgjengelig 24 timer i døgnet.
Mellom kl. 09:00–15:00 kan du også chatte direkte med våre produkteksperter eller din Visma Partner.
Start Chat med oss i høyre hjørne.
Eller besøk vårt kunnskapssenter for nyheter, brukertips og fagartikler om alle våre produkter