IT-bedrifter og tekniske konsulenter

Alt-i-ett-verktøyet, Severa, gir deg full innsikt fra salgsfasen til du har fakturert. Det gir enklere kontroll på pengene som går ut, og pengene som kommer inn.
MacBook mockup

Kompleks timeregistrering

Prosjektstyringsverktøyet Severa, gjør det enkelt å timeføre på kunde, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Her kan du også legge inn reiseregninger og utlegg. Alle registrerte timer overføres direkte til fakturering og regnskap. På den måten sparer dere ikke bare tid, men sikrer også at dere tar betalt for reelt arbeid.

– Personlig har jeg halvert tiden jeg bruker på å kontrollere, godkjenne og fakturere innkommende timer. Nå slipper jeg å sitte i helgene, eller langt på kveld ved månedsslutt. Det er enkelt å sortere på prosjekt, konsulent og kunde, og se hva som eventuelt mangler. Det er jo flere ledd her – fra timeregistrering til godkjenning, til fakturering og så godkjenning igjen, så vi har flere muligheter til å fange opp avvik.

Tanja Lamer, konsulentleder i Move AS

Ressursallokering

Du kan allokere ressursene dine enten automatisk eller manuelt. Allokere ressurser på de enkelte fasene med enkel timeallokering som gjør at du aldri igjen overskrider timebudsjettet ditt. Allokere ressurser basert på kunnskap og finn enkelt frem til de ressursene du trenger ved å legge inn nøkkelord på de ulike brukerne.

Du får oversikt over hvilke ressurser du har tilgjengelig i dag og i fremtiden og gjøre analyser av bruken av de ulike ressursene ved hjelp av en smart rapporteringsfunksjon. Dermed ser du raskt hvor du må ta inn eller kutte ressurser i tide, slik at du kan øke lønnsomheten.

– Ressursmodulen er hjørnesteinen i løsningen, fordi ressurs og fakturerbare timer hører godt sammen. Vet du ikke hva slags belegg du har, vet du ikke hva du har til salgs!
Daglig leder i Skarpe, Jens Petter Reinertsen

Egendefinerte KPIer

I Severa kan dere enkelt lage egne KPIer og gjøre dem tilgjengelig for alle medarbeiderne. Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter. Rapporter og dashboards kan bygges individuelt rundt forskjellige KPIer basert på roller. Disse kan legges til i dashbordet ditt og deles med kolleger.

– Det første vi fikk stålkontroll på, var abonnentene våre; vi vet hvilke prosjekter som ruller. I dag bruker vi systemet til timeføring, godkjenning og fakturering. Spesielt nyttig er det å ha oversikt over hva som er fakturert kunder.
Ole Jørgen Aarvik, VP Customer Success i Ørn Software